فلنج چه کاربردی دارد؟

Wiki Article

این یعنی این اثر حتی پیش از آن که برای آن نامی انتخاب شود. عمدتا پیچ ها در دو حالت، نیرو ها را منتقل می کنند و دو رفتار متفاوت، یعنی گسیختگی برشی و کششی از خود نشان می دهند. تغییر در شرایط مرزی باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل افزایش یا کاهش فشار می شود که به نوبة خود خطراتی برای سیستم ایجاد می کند. دقت داشته باشید که در بخش Customize که در بند قبلی مقاله تشریح کردیم، شما میتوانید این اطلاعات را تغییر داده و اطلاعات دلخواه خود را در این ستون ها قرار دهید. اما با توجه به هزینههای بسیار هنگفت، هیچ کارخانه تولید اتصالات جوشی در ایران کار را انجام نمیدهند. همین طور در سیستم های هیدرولیکی کوچک تر بستن سریع یک شیر برای متوقف کردن جریان ممکن است ایجاد ضربانهای فشار، چند برابر جریان یکنواخت نرمال بکند، این ضربان ها با سرعت صوت در طول لوله برابر می گردد. فضای مورد نیاز برای استفاده از این مخازن کم تر از مخازن کروی می باشد. معیار تبعیت از این استاندارد بیشتر بودن فشار داخلی مخزن از psi 15 می باشد.مخازن تحت فشار در صنایع نفت ، پالایشگاهی ، پتروشیمی و گاز همچنین اغلب صنایع اصلی نظیر نیروگاهها و … از کاربرد ویژه ای برخوردار است.


بعد از نصب مخزن، هر ماه فشار هوای مخزن را چک نمایید.

معمولاً در اين نوع مخزن از سوخت براي توليد حرارت استفاده مي شود . در تحلیل ضربة قوچ معمولاً مشکلات ناشی از تغییر شرایط مرزی در سیستمی که برای حالت ماندگار طراحی شده است ، بررسی می ­شود . این اتصال جهت تغییر مسیر لوله مانیسمان با زاویه 90 درجه مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مزایای استفاده از اتصالات فولادی میتوان به ضریب انبساط طولی پایین این دسته از اتصالات اشاره کرد. در این اتصالات میتوان از یک لچکی در یک سمت یا دو لچکی در هر دو سمت عضوها استفاده کرد. بعد از نصب مخزن، هر ماه فشار هوای مخزن را چک نمایید. ولی در اصطلاح عموم به هر دو دسته تیوپی و بدون تیوپ، منبع دیافراگمی گفته میشود. صدا همراه با لرزش که در این اثر به وجود می آید با عبارت چکش آبی (ضربه قوچ) بیان میشود. به طور خاص از فلنج برای پایپینگ اعم از خطوط لوله، مخازن تحت فشار، شیرآلات، کمپرسور، پمپ و موارد دیگر استفاده میشود.


این نوع فلنج در سرویسهای معمولی مورد استفاده قرار می گيرد. بنابراین، مقدار هد در بالادست شیر افزایش یافته و یک موج فشاری بزرگ را تولید می کند که با سرعت موج صوتی a در طرف بالادست شیر حرکت می کند. اما به طور کلی آغاز شکل گیری نظریه ضربه قوچ را از سال 1883 و با مطالعات فیزیولوژیست آلمانی جوناس ون کرایس که در مورد ضربان نبز در رگ های خون علاقه مند شده بود. فلنج (Flange) قطعات یا صفحات دیسکی شکل مدوری هستند که برروی آنها سوراخ هایی تعبیه شده است و معمولا به صورت جفتی به کمک پیچ و مهره و یا گسکت دو قطعه را به یکدیگر متصل می سازند. متداول ترین فلنج صنایع نفت و گاز فلنج Spacer Flange می باشد. فلنج جوشی ساکت معمولا برای فشارهای زیاد و سایزهای کوچک استفاده می شود. برای جوش این دو عدسی به طور کامل به یکدیگر از یک ربات استفاده می شود.


افزایش و کاهش سرعت این جریان تولید ضربه قوچ می کند.

این اتصال، برای دما و فشار کم مناسب است. ۱-۲ تانک ضربه گیر یک مخزن ازجنس کربن استیل است که شامل تیوپ لاستیکی ( bladder )که گاز شاررژ شده را از آب جدا می کند. اثرات مخرب ضربه قوچ را می توان با وسایلی مانند : منبع ذخیره ، منبع انبساط ، مخزن فشار و ضربه قوچ گیر ، کاهش داد. برخورد سیال به شیر، نیروی بسیار زیادی را به شیر وارد می کند. این پدیده می تواند خسارت های زیادی را به تجهیزات پایپینگ مانند شیرآلات، اتصالات لوله، تجهیزات ابزار دقیق و جریان سنج ها وارد کند. افزایش و کاهش سرعت این جریان تولید ضربه قوچ می کند. این فلنج ها با قطر داخلی لوله جفت یا اتصالات مطابقت دارند، بنابراین محدودیتی در جریان محصول وجود ندارد. انواع فلنج ها، دارای کاربردهای گسترده ای در صنعت و تولید می باشند. یکی از معضلات سیستم های انتقال بخار پدیده ضربه آبی است که در صورت بروز با سروصدا و آسیب های جدی به لوله ها و اجزاء سیستم،مانند تله های بخار،تخلیه کننده ها همراه خواهد بود.


فلشینگ (Flashing) یکی دیگر از پدیده هایی است که با افزایش فشار ناگهانی در خطوط لوله ایجاد می شود. ایجاد فاصله انبساطی در فلنجهای جوشی سوکتی، بزرگترین ایراد این قطعات بشمار میرود. حداکثر فاصله پیچ تا لبه نباید از ۱۲ برابر ضخامت ورق نازکتر تجاوز نماید، ضمناً نباید این فاصله از ۱۵ سانتیمتر بیشتر شود. تنها مشخصات لوله های متوسط و سنگین براساس این استاندارد در جداول ارائه شده است. اگرچه در مطالعات دانشمند توماس یانگ اشاراتی به این پدیده شده است. نخستین بار 100 سال پیش از میلاد، دانشمند رومی به نام مارکوس ویترویوس پولیلو تاثیر ضربه قوچ را در لوله کشی آب عمومی ( که غالبا” به شکل سنگی بوده ) توصیف نمود. مخازن تحت فشار تیوپی دارای یک تیوپ هوا هستند که درون مخزن آب قرار دارد , که همواره آب سیستم را تحت فشار میگذارد . در قدم بعد بایستی مخزن فشار پمپ خانگی را به حالت اولیه بازگردانید تا بهراحتی بتوانید تیوپ را نصب نموده و تیوپ تازه را درون محفظه فلزی قرار دهید.



هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با read more تانک ضربه گیر وب سایت خود باشید.

Report this wiki page